Jump menu

Main content |  back to top

Najnovšie tlačové informácie

Kimi Räikkönen si najviac užíva jazdu v tuneloch

Skupina vedcov spoločnosti Shell, ktorá je technickým partnerom stajne Ferrari, podrobila jazdca F1 Kimiho Räikkönena špeciálnym testom vzrušenia z jazdy.
red car on the road

Cieľom bolo zistiť, na ktoré podmienky na ceste telo jazdca najintenzívnejšie reaguje. Výsledok je zaujímavý: Kimi Räikkönen si najviac užíva jazdu v tuneloch. 

Jedinečný test svojho druhu sa uskutočnil počas víkendu s Veľkou cenou Belgicka 2014 v Spa-Francorshamps v belgickom meste Malmedy na špeciálnej testovacej trati, ktorá kombinovala jazdu v 100-metrovom tuneli, imitáciu cesty zasneženým lesom a situácie pri akcelerácii na štartovom rošte a prejazde cieľovou čiarou pod šachovnicovou vlajkou. Vedci podrobili testu aj viacero bežných vodičov.

Zrýchlenie na štartovom rošte a prejazd cieľa pod šachovnicovou vlajkou prekvapujúco nevyvolali najvyššie vzrušenie z jazdy. Test ukázal, že Kimi Räikkönen si najviac užíval jazdu v tuneli, zatiaľ čo 65 % testovaných vodičov najviac „vybudila“ jazda v snehovej víchrici. 

car on the road

“Pretekárovi Scuderia Ferrari sme na telo pripevnili senzory na monitorovanie fyziologických signálov a merali sme, ako jeho telo reaguje na rozdielne situácie. Dve elektródy na koncoch prstov merali napätie vyvolané vlhkosťou kože.

Vyššia vlhkosť zodpovedala vyššej úrovni fyziologického vzrušenia. Meranie sme doplnili ešte tromi elektródami EKG pre sken odozvy srdca na extrémne situácie,” opisuje postup Dr. David Lewis-Hodgson, riaditeľ výskumu spoločnosti Mindlab.

“Pre mňa je jazdenie najväčšou vášňou, takže bolo fascinujúce dozvedieť sa, kedy si to moje telo za volantom najviac užíva. Vďaka spoločnosti Shell teraz viem, že sa mám na trati osobitne sústrediť na prejazdy tunelmi,“ zhodnotil výsledok testu Kimi Räikkönen.

“Shell investuje do výskumu a vývoja palív pre stajňu Ferrari ročne až 21 tisíc hodín tak, aby talianske monoposty získali v pretekoch konkurenčnú výhodu. K tomu sme teraz pridali meranie fyziologických dát, aby sme ukázali, aké vzrušujúce môže byť jazdenie,” hovorí Andreas Schaefer, člen vedeckého tímu Shell pre vývoj paliva a dodáva: „My v spoločnosti Shell veríme, že parádna jazda si vyžaduje skvelé palivo.

Shell V-Power Nitro+ sme vyvinuli vďaka technickému partnerstvu s tímom Ferrari tak, aby spĺňal najvyššie štandardy a umožnil preniesť naše skúsenosti z F1 do lepšieho zážitku z jazdy po cestách na celom svete.“

Nástroje strany