Shell Fleet Assistant – Najčastejšie otázky
Stiahnite si aplikáciu Shell Fleet Assistant a majte svoj vozový park pod kontrolou
Všeobecné
-
Čo je Shell Fleet Assistant?
Shell Fleet Assistant je aplikácia určená pre dopravné spoločnosti a je prepojená s používaním palubnej jednotky EETS4U. Shell Fleet Assistant zlepšuje efektivitu riadenia a plánovania prepravných trás v dopravných spoločnostiach. Poskytuje odhad výpočtu mýta a nákladov na pohonné hmoty podľa zmluvných podmienok zákazníka a prehľad o čerpacích staniciach Shell.
-
Môže Shell Fleet Assistant pomôcť aj vám?
Shell Fleet Assistant najviac ocenia spoločnosti v medzinárodnej doprave prevádzkujúce menej než 25 vozidiel. Aplikácia však obsahuje aj funkcie, ktoré môžu využívať aj väčšie spoločnosti.
-
Aké funkcie ponúka Shell Fleet Assistant?
Shell Fleet Assistant ponúka celý rad užitočných funkcií, ktoré Vaši dispečeri ocenia:
- sledovanie nákladných vozidiel v reálnom čase pomocou palubných jednotiek EETS4U
- plánovanie a určovanie poplatkov za používanie medzinárodných prepravných trás
- prehľad cien pohonných hmôt
- sledovanie stavu prepravy v reálnom čase
- rezerváciu zabezpečených parkovacích miest prostredníctvom služby Travis
- vyhľadávač autoumývačiek pre nákladné automobily na trase
- efektívnu komunikáciu medzi dispečerom a vodičmi
- skenovanie dokumentov
-
Čo aplikácia Shell Fleet Assistant neumožňuje?
Súčasná verzia aplikácie Shell Fleet Assistant neslúži ako navigácia a neobsahuje funkcie, ako sú záznamy o opravách vozidla, prejazdených kilometroch alebo mechanizmus pre zaznamenávanie a optimalizáciu pracovného času vodičov.
Aplikácie Shell Fleet Assistant sa však pravidelne rozširuje a pridávajú sa doň nové funkcie. Ak máte akékoľvek pripomienky alebo návrhy na vylepšenie nášho nástroja, prosíme, kontaktujte nás. Všetky vaše pripomienky sú pre nás cenné.
-
Ponúka Shell Fleet Assistant viac verzií?
Shell Fleet Assistant je k dispozícii v 2 verziách.
Základná verzia zaistí:
- sledovanie polohy vozidiel pomocou mýtnej jednotky EETS4U
- plánovanie trasy
- odhad nákladov na mýto
- odhad nákladov na palivo (palivová karta Shell)
- odhadovanú dĺžku trasy v kmc
- informácie o vozidlách
- zobrazenie odpočívacích plôch na trase
- informácie o trajekte
- informácie o čerpacích staniciach Shell
- riadenie nákladnej dopravy
- históriu trás
Rozšírená verzia obsahuje:
- všetky funkcie v základnej verzii plus
- sledovanie trasy pomocou aplikácie vodiča
- stavy nakládky a vykládky
- chat s vodičom
- offline modul pre stavy trás a oznámenia
- skenovanie a správu dokumentov
- oznámenia o dopravnej situácii (dopravné zápchy, poruchy, odporúčania staníc a pod.)
-
Ako môžete získať prístup do aplikácie Shell Fleet Assistant?
Prejdite na stránku http://www.fleetassistant.shell.com a založte si účet.
Shell Fleet Assistant môžete TERAZ VYSKÚŠAŤ NA 3 MESIACE ZADARMO.
-
Ako sa zaregistrovať do aplikácie?
Ak ste zákazníkom spoločnosti Shell a máte palubnú jednotku EETS4U od spoločnosti Shell a máte aktivovanou službu Shell Fleet Assistant, kliknite na "Prihlásiť sa" na registračnej stránke http://www.fleetassistant.shell.com a zadajte e-mailovú adresu a heslo, ktoré používate na prihlasovanie do Shell Fleet Hub. Tým sa automaticky prihlásite do aplikácie.
Pokiaľ zákazníkom spoločnosti Shell nie ste, vyplňte formulár so základnými údajmi (e-mailová adresa, telefónne číslo) a my vás budeme neodkladne kontaktovať.
-
Aké zariadenia a operačné systémy je možné pre aplikáciu použiť?
Aplikácia Shell Fleet Assistant je k dispozícii na adrese http://www.fleetassistant.shell.com pre všetkých používateľov počítačov s prehliadačmi Chrome, Firefox, Safari alebo Microsoft Edge. Mobilné aplikácie – pre dispečerov a vodičov – sú k dispozícii pre Android (od verzie 5.0) a iOS (od verzie 9.0).
-
Koľko stojí Shell Fleet Assistant a ako dlho ho môžem používať?
Shell Fleet Assistant je počas prvých 3 mesiacov zadarmo. Potom budú poplatky účtované automaticky v súlade s aktuálnym cenníkom. Zákazník má možnosť kedykoľvek ku koncu každého kalendárneho mesiaca ukončiť používanie Shell Fleet Assistant. Vyhradzujeme si však právo ukončiť vývojové práce súvisiace s aplikáciou a fungovanie aplikácie ukončiť.
-
Môžem pomocou aplikácie spravovať svoj účet palivovej karty Shell?
Shell Fleet Assistant predstavuje jednu z ďalších služieb spoločnosti Shell a umožňuje zobrazenie cien pohonných hmôt na čerpacích staniciach, ktoré zahŕňajú vami dohodnuté zľavy. Aplikáciu nie je možné použiť na správu účtov palivových kariet Shell. Do aplikácie Shell Fleet Assistant sa môžete prihlásiť z platformy Shell Fleet Hub.
-
Dostanem k aplikácii pomocný návod?
Aplikace poskytuje tipy a vysvetlenia, aké úkony je potrebné urobiť a v akom poradí, aby bolo možné aplikáciu začať používať. V prípade ďalších otázok nás, prosím, kontaktujte na adrese: karty-otazky-sk@shell.com.
Základné funkcie
-
Môžem kedykoľvek skontrolovať, kde sa moje nákladné vozidlo práve nachádza?
Áno. Aplikácia Shell Fleet Assistant umožňuje priebežne kontrolovať polohu vášho nákladného vozidla pripojením k zariadeniu EETS4U. Ak chcete skontrolovať aktuálnu polohu svojho nákladného vozidla, môžete prejsť do oddielu „Aktuálny pohyb“ v aplikácii.
-
Aké mapy používa aplikácia pre navigáciu?
Shell Fleet Assistant používa mapy HERE. Ide o online mapovú a navigačnú službu, ktorú prevádzkuje spoločnosť Here Technologies. Mapy HERE umožňujú prístup k dátam aj v režime offline. To umožňuje jednoduchšie plánovanie trasy a používanie máp v zahraničí bez nutnosti uhrádzať poplatky za používanie dát v zahraničí. Mapy sú podrobné a pokrývajú mnoho krajín, regiónov alebo dokonca celých svetadielov.
-
Budem si môcť hneď rezervovať a zaplatiť parkovanie?
Shell Fleet Assistant umožňuje rezervovať parkovisko Travis po celej Európe TU. Pre vykonanie platby je zákazník presmerovaný na webové stránky spoločnosti Travis, kde môže urobiť platbu priamo.
Nové funkcie
-
Mám nápad na novú funkciu. S kým sa môžem porozprávať?
Oceňujeme všetky vaše podnety a návrhy týkajúce sa vývoja aplikácie a pridávania nových funkcií. Ak nám chcete predstaviť svoj nápad, zašlite e-mail na adresu: karty-otazky-sk@shell.com zohľadníme ho v rámci ďalšieho vývoja aplikácie.
-
Prečo aplikácie Shell Fleet Assistant neobsahuje funkcie, ktoré potrebujem?
Shell Fleet Assistant sa optimalizuje a prispôsobuje potrebám malých a stredných dopravných spoločností. Na jednej strane vám chceme poskytnúť všetky nenahraditeľné funkcie, na druhej strane chceme zachovať jednoduchú orientáciu pri každodennom používaní aplikácie. Shell Fleet Assistant bude aj naďalej vylepšovaný. Ak chcete urýchliť pridanie požadovanej funkcie, zašlite e-mail na adresu: karty-otazky-sk@shell.com Každá vaša správa bude analyzovaná a zohľadnená.
Používanie aplikácie
-
Môžem používať Shell Fleet Assistant a (súčasne) svoje obľúbené aplikácie, ako je navigácia alebo systém správy vozového parku?
Samozrejme. Aplikácia slúži aj ako vynikajúca komunikačná platforma medzi dispečermi a vodičmi. Shell Fleet Assistant integruje rôzne funkcie a jeho hlavnou výhodou je usporiadanie a dostupnosť všetkých dôležitých informácií. Používaniu iných nástrojov nič nebráni.
-
Koľko vodičov môže používať aplikáciu Shell Fleet Assistant v rámci jedného firemného účtu?
Shell Fleet Assistant nemá žiadny limit vodičov, ktorí si môžu v aplikácii vytvoriť účet. Nástroj bol vyvinutý tak, aby ho mohli čo najlepšie využiť firmy s maximálne 25 vodičmi. Neexistujú však žiadne prekážky, ktoré by bránili tomu, aby aplikáciu používalo menej alebo omnoho viac vodičov.
-
Ako je možné pridať vodiča?
Nového vodiča môže dispečer pridať z úrovne aplikácie v prehliadači. Na tento účel treba:
- prejsť do sekcie „Vozový park“, potom na kartu „Vodiči“ a stlačiť tlačidlo „Pridať nového vodiča“,
- poskytnúť požadované údaje: meno a priezvisko. Telefónne číslo je kľúčové, pretože sa ním budete prihlasovať do mobilnej aplikácie a na toto číslo vám bude zaslaný PIN kód pre prvé prihlásenie,
- Kliknite na: „Pridať vodiča“.
Vodič dostane na zadané telefónne číslo SMS s pozvánkou do aplikácie, odkazom na stiahnutie mobilnej aplikácie z Google Play a Apple App Store a PIN kódom pre prvé prihlásenie.
- prejsť do sekcie „Vozový park“, potom na kartu „Vodiči“ a stlačiť tlačidlo „Pridať nového vodiča“,
-
Môžem vodiča pridať kedykoľvek?
Áno, vodiča je možné do Shell Fleet Assistant pridať kedykoľvek.
-
Prečo musím pri zakladaní účtu uvádzať telefónne číslo vodiča?
Na zadané telefónne číslo bude zaslaná správa SMS s informáciami potrebnými na stiahnutie aplikácie a prihlásenie do nej. Telefónne číslo bude použité aj ako prihlasovacie meno do aplikácie v telefóne.
-
Koľko dispečerov môže Shell Fleet Assistant využívať?
Shell Fleet Assistant môže využívať neobmedzený počet dispečerov. Pri otvorení účtu v aplikácii sa majiteľovi spoločnosti otvorí prvý účet dispečera. Ďalšie účty dispečerov je možné v aplikácii pridať zo sekcie „Dispečeri“.
Nezabudnite však, že každý dispečer bude mať prístup ku všetkým informáciám o využívaných trasách. Pri používaní aplikácie Shell Fleet Assistant majú dispečeri pridelené trasy, ktorými sa riadia, a v prípade potreby si môžu prezrieť aj trasy iných dispečerov.
-
Koľko trás je možné v aplikácii Shell Fleet Assistant naplánovať?
Shell Fleet Assistatn je možné použiť na plánovanie a sledovanie ľubovoľného počtu trás. Aplikácia však bola navrhnutá najmä pre potreby organizácií, ktoré prevádzkujú maximálne 25 vozidiel. Použitie aplikácie do 25 súčasne aktívnych trás bude pohodlnejšie a najúčinnejšie.
-
Koľko vozidiel je možné do aplikácie vložiť?
Aplikácia je navrhnutá tak, aby automaticky načítal niektoré údaje o vozidlách vybavených palubnou jednotkou EETS4U, ktorá umožňuje sledovať ich pohyb pomocou aplikácie Shell Fleet Assistant. Ručne nemusíte zadávať žiadne vozidlo. Budete však musieť skontrolovať určité informácie o svojich vozidlách, napr. priemernú spotrebu paliva, rozmery vozidla a pod.
-
Kde sú moje údaje uložené?
Vzhľadom na to, že aplikácia je dostupná cez internet, sú údaje zadávané do aplikácie uložené na serveroch, ktoré sú prístupné výhradne spoločnosti Shell. Servery sú umiestnené v dátovom centre spoločnosti Microsoft, ktoré spĺňa prísne požiadavky na fyzické zabezpečenie a bezpečnosť ICT. Spoločnosť Shell venuje zvláštnu pozornosť bezpečnosti a dôvernosti vašich údajov, ktoré sú uložené v aplikácii Shell Fleet Assistant.
-
Službu Shell Fleet Assistant už nechcem používať. Čo mám robiť?
Z tejto služby sa môžete odhlásiť kedykoľvek počas bezplatného aj plateného obdobia ku koncu každého kalendárneho mesiaca. Pokiaľ sa rozhodnete svoj účet odstrániť, kontaktujte našu technickú podporu na adrese: karty-otazky-sk@shell.com. Pracovník technickej podpory čo najskôr odstráni všetky informácie, ktoré ste do databázy vložili, a vymaže váš firemný účet. Poznámka: Tento proces nie je možné odvolať.
-
Kde nájdem prehľad dokončených trás alebo prepráv?
V sekcii „História“ nájdete všetky trasy a prepravy.
-
Ako môžem nastaviť heslo pre dispečera?
Pokiaľ ste vlastníkom firmy a máte aktívny účet pre prihlásenie do iných aplikácií spoločnosti Shell, nemusíte nastavovať žiadne heslo. Je potrebné zadať heslo, ktoré používate na prihlasovanie do iných aplikácií spoločnosti Shell. Tým sa automaticky prihlásite do tejto aplikácie. Dispečeri vytvorení v Shell Fleet Assistant dostanú e-mail s ďalšími pokynmi na nastavenie hesla.
-
Nepamätám si heslo. Čo mám robiť?
Pokiaľ dispečer zabudol prístupové údaje do svojho účtu, môže si ich sám obnoviť pomocou odkazu „Nepamätám si heslo“, ktorý je k dispozícii na prihlasovacej obrazovke do aplikácie Shell Fleet Assistant. Systém si vyžiada e-mailovú adresu používanú ako prihlasovacie meno do aplikácie. Na uvedenú adresu bude zaslaný e-mail s odkazom na obnovenie hesla.
Pokiaľ vodič zabudol PIN kód používaný na prihlásenie do aplikácie, môže ho resetovať pomocou funkcie „Nepamätám si PIN“, ktorá je k dispozícii na prihlasovacej obrazovke v mobilnej aplikácii vodiča.
-
Ako nastaviť oznámenie v aplikácii v telefóne?
Oznámenia (napríklad správy z dispečingu) sú v aplikácii Shell Fleet Assistant aktivované vo východiskovom nastavení po jeho inštalácii. Ak ich chcete deaktivovať (aj keď sa to neodporúča), prejdite do nastavení telefónu. V závislosti od verzie sa však cesta môže líšiť.
- V prípade najrozšírenejšej platformy Android skúste nasledujúce:
Nastavenia -> Aplikácie a oznámenia -> Oznámenia -> Oznámenia aplikácií -> Shell Fleet Assistant -> Zakázať. - V prípade obľúbenej platformy iOS skúste nasledujúce:
Nastavenia -> Oznámenia -> Shell Fleet Assistant -> Vypnúť /Povoliť oznámenia.
- V prípade najrozšírenejšej platformy Android skúste nasledujúce:
-
Prečo sú oznámenia zasielané do telefónu?
Všetky oznámenia zasiela dispečer vodičovi na telefón, napr. nové zásielky, správy, odporúčania odpočívadiel, parkovísk alebo čerpacích staníc. Okrem toho budú správy odosielané v závislosti od polohy vodiča – napríklad pri priblížení k hranici krajiny so žiadosťou o overenie, či prebehol odpočet z mýtnej jednotky.
-
Oznámenie mi medzi ostatnými aplikáciami uniklo. Môžem ho niekde nájsť?
Áno. Všetky oznámenia a správy odoslané vodičovi a správy odoslané vodičovi dispečerom sú k dispozícii na paneli chatu, ktorý je možné rozbaliť pomocou ikony v hornej ponuke. Správy sú vždy usporiadané v kontexte konkrétnej trasy.
-
Naplánoval(a) som trasu a poslal(a) ju vodičovi. Môžem na trasu pridať novú prepravu?
Áno. Náklad je možné k trasám pridať aj v okamihu, keď je vodič už na ceste. Otvorte zoznam prebiehajúcich trás v sekcii „Aktuálny pohyb“, nájdite trasu a kliknite na ňu. Po kliknutí na tlačidlo „Upraviť trasu“ pridajte prepavu s uvedením miesta nakládky a vykládky. Po stlačení tlačidla „Potvrdiť“ sa aktualizovaná trasa automaticky odošle vodičovi.
-
Zrušil(a) som konkrétnu prepravu. Môžem ju odstrániť z trasy, ktorú som už odoslal(a) vodičovi?
Áno. Prepravu je možné z trás odstrániť aj vtedy, keď je vodič na ceste. Otvorte zoznam prebiehajúcich trás v sekcii „Aktuálny pohyb“, nájdite trasu a kliknite na ňu. Potom kliknite na tlačidlo „Upraviť trasu“. Po nájdení nákladu ho odstráňte a uložte zmeny. Aktualizovaná trasa sa automaticky odošle vodičovi.
-
Môžem zobraziť všetky práve vykonávané trasy?
Áno. Na tento účel slúži sekcia „Aktuálny pohyb“, ktorá zobrazuje všetky práve vykonávané trasy. Na ľavej strane aplikácia zobrazuje zoznam všetkých trás so základnými údajmi. Okrem toho sú všetky práve vykonávané trasy zobrazené na mape.
-
Môžem na mape zobraziť miesta, kde s práve nachádzajú naši vodiči?
Áno. Na tento účel slúži sekcia „Aktuálny pohyb“, ktorá zobrazuje všetky práve vykonávané trasy vrátane aktuálnych pozícií vodičov. Je tiež možné zobraziť jednotlivé trasy. Pozícia vodičov na mape sa obnovuje každú minútu.
Technické problémy
-
Ako môžem získať podporu k aplikaci Shell Fleet Assistant?
Podporu k aplikaci Shell Fleet Assistant poskytujú pokyny v aplikácii a tento súbor najčastejších otázok. Pokiaľ tu nenájdete odpoveď na svoje otázky a pochybnosti, kontaktujte nás na adrese: karty-otazky-sk@shell.com.
-
Ako kontaktovať podporu Shell Fleet Assistant?
Ak sa chcete obrátiť na technickú podporu pre Shell Fleet Assistant, pošlite správu na adresu: karty-otazky-sk@shell.com.
-
Aplikácia v mojom počítači nefunguje. Čo mám robiť?
Shell Fleet Assistant pracuje s webovým prehliadačom a nájdete ho na adrese: http://www.fleetassistant.shell.com.
Odporúčame používať podporované prehliadače aktualizované na najnovšiu verziu. Mobilné aplikácie pre dispečerov sú k dispozícii pre systémy Android (od verzie 5.0 vyššie) a iOS (od verzie 9.0 vyššie). Vo väčšine prípadov je možné každý problém s nefunkčnou aplikáciou vyriešiť aktualizáciou prehliadača v počítači alebo v prípade mobilných aplikácií aktualizáciou operačného systému.
Pokiaľ však aplikácia Shell Fleet Assistant napriek tomu nefunguje, kontaktujte nás na adrese: karty-otazky-sk@shell.com.
Ochrana osobných údajov
-
Budú moje údaje niekomu sprístupnené?
Nie. Údaje vložené do aplikácie nie sú sprístupnené žiadnej tretej osobe. Obchodné údaje nie sú analyzované ani spracovávané. Budú však analyzované údaje týkajúce sa používania aplikácie, napr. ako dlho aplikáciu používate, aké funkcie používate najčastejšie atď. Tieto informácie pomôžu zlepšiť fungovanie aplikácie Shell Fleet Assistant.
-
Sú moje údaje zašifrované?
Komunikácia používateľa s aplikáciou je šifrovaná a zabezpečená v súlade s osvedčenými postupmi v odvetví. Všetky dáta uložené na serveroch Shell Fleet Assistant sú šifrované a prístup k nim má iba spoločnosť Shell. Servery aplikácie Shell Fleet Assistant sú umiestnené v dátovom centre spoločnosti Microsoft, ktoré spĺňa prísne požiadavky na fyzické zabezpečenie a bezpečnosť ICT.