
Maďarské mýto
Systém maďarského mýta je založený na satelitnej technológii. Mýtna povinnosť platí pre všetky vozidlá. Vozidlá s hmotnosťou do 3,5 tony a autobusy musia mať diaľničnú známku. Vozidlá s hmotnosťou nad 3,5 tony musia byť vybavené OBU jednotkou alebo mať platný úsekový lístok.
Spoplatnenie závisí od kategórie vozidla (podľa počtu náprav), jeho emisnej triedy a typu použitej cesty. Konkrétny poplatok nie je kalkulovaný na základe kilometrov, ale na základe úsekov ciest stanovených zákonom. Maďarské mýto podlieha DPH, tzn. existuje možnosť vrátenia dane.
Možnosti platenia mýta pre vozidlá nad 3,5 tony s palivovou kartou Shell:
Post-pay – možnosť platby na faktúru prostredníctvom palubnej jednotky SHELL EETS4U
Úsekový lístok – odporúčaný v prípade príležitostných jázd po maďarských cestách a diaľniciach

Prečo zvoliť palubnú jednotku SHELL EETS4U?
- nemusíte ju dopredu nabíjať a neustále monitorovať svoj zostatok.
- nemusíte sa obávať pokút, pretože vaše zariadenie bude fungovať v režime spätnej platby, čo znamená, že na konci fakturačného obdobia vám vyfakturujeme iba prejazdenú vzdialenosť
Shell - T4E transctipt
Prevádzka palubnej jednotky Shell T4E - opis
Dĺžka videa: 4:52
Popis:
v našom videu sa dozviete, ako funguje nová palubná jednotka Shell Toll4Europe
Hudba:
V pozadí počujeme pozitívnu, energickú hudbu
Obrázok:
Vidíme palubnú jednotku.
Rozprávanie:
V tomto videu vám ukážeme, ako funguje palubná jednotka.
Video:
Vidíme nákladné vozidlo, z ktorého vodič vystúpi, a potom vezme balíček v obchode a vybalí ho.
Rozprávanie:
Zariadenie registruje vzdialenosť, ktorú vozidlo prejde a prejdenú vzdialenosť pre výpočet mýta.
Video:
Vidíme kamión, ku ktorému sa vodič vracia.
Video:
Už vidíme vodiča zvnútra kamiónu, ako vyťahuje návod z obalu a rozkladá ho.
Rozprávanie:
Sme pripravení nastaviť palubnú jednotku.
Na nastavenie použite Stručný návod na obsluhu.
Pozrite sa presne, kam môžete palubnú jednotku umiestniť.
Hudba:
V pozadí počujeme pozitívnu, energickú hudbu
Video:
Vodič vyjme palubnú jednotku z obalu a umiestni ju na čelné sklo.
Rozprávanie:
Nákladné automobily, na ktorých je tónované čelné sklo, majú vždy určenú časť, ktorá nie je tónovaná.
Video:
Vidíte čelné sklo, uprostred ktorého je uvedené, ktorá časť nie je sfarbená
Video:
Vodič dôkladne očistí vnútro čelného skla handričkou a potom vidíme, ako odlepuje ochrannú fóliu zo zadnej časti držiaka zariadení a lepí ju na správne miesto na čelnom skle.
Rozprávanie:
Očistite povrch čelného skla dodaným handričkou. Odstráňte všetky zvyšky lepidla z čelného skla a umiestnite držiak zariadenia do príslušnej polohy na čelnom skle.
Video:
Vodič zaklapne zariadenie na držiak na čelnom skle
Rozprávanie:
Umiestnite palubnú jednotku do držiaka.
Obrázok:
Na obrázku je piktogram zapaľovača cigariet a batérie.
Titulky:
Pripojte palubnú jednotku k zdroju napájania
Rozprávanie:
Existujú dva spôsoby napájania palubnej jednotky.
Jednou z možností je pripojenie cez zariadenie k zapaľovačmi cigariet.
Druhou možnosťou je pripojenie zariadenia k trvalému napájaniu, v tomto prípade kontaktujte odborný servis.
Hudba:
V pozadí počujeme pozitívnu, energickú hudbu Shell
Video:
Môžeme vidieť zaparkované nákladné autá
Rozprávanie:
Pre pohodlie vodiča odporúčame trvalé pripojenie k zdroju.
Obrázok: Môžete vidieť obrázok palubnej jednotky so stále rozsvieteným tlačidlom.
Titulky:
Jazda
Rozprávanie:
Palubná jednotka teraz automaticky vykoná inštaláciu, čo môže trvať niekoľko minút.
Titulky:
Počkajte na zelené svetlo
Rozprávanie:
Sme v Belgicku.
Keď sa ukazovateľ rozsvieti zelenou farbou, všetko je v poriadku.
Video:
Stále vidíme zariadenie, ktorého tlačidlo svieti na zeleno.
Rozprávanie:
Na displeji sa teraz zobrazí názov mýtnej domény, ŠPZ a v závislosti od druhu vozidla hmotnosť, počet náprav a emisná trieda Euro.
Na pravej strane displeja sa indikuje stav napájania, sila GSM signálu a satelitný príjem.
V ponuke palubnej jednotky si môžete zvoliť preferovaný jazyk.
Hudba:
V pozadí počujeme pozitívnu, energickú hudbu
Video:
Nákladné vozidlo štartuje a vychádza z parkoviska.
Rozprávanie:
Na displeji sa zobrazuje aktuálna situácia mýta.
Video:
Stále vidíme zariadenie so zeleným tlačidlom
Titulky:
Prejazd hraníc
Rozprávanie:
Momentálne jazdíme v Belgicku a na palubnej jednotke sa zobrazuje BE VIA, čo znamená, že je aktívna belgická mýtna doména.
Video:
Z kamiónu vidíme, ako sa pohybuje po diaľnici.
Rozprávanie:
BE znamená Belgicko a VIA je názov miestneho poskytovateľa mýtnych služieb.
Video:
Vidíme mýtnu jednotku.
Rozprávanie:
Blížime sa k nemeckej hranici. Pre Nemecko musí vodič zvoliť správny počet náprav prívesu a podľa potreby skutočnú maximálnu hmotnosť vozidlovej súpravy.
Video:
Kamión schádza z diaľnice a zaparkujete na odpočívadle.
Rozprávanie:
Podržte tlačidlo na 2 sekundy a vstúpte do ponuky palubnej jednotky.
Video:
Ruku vodiča možno vidieť, keď stlačí tlačidlo na zariadení a pohybuje sa v ponuke ďalej.
Rozprávanie:
Stlačením tlačidla na dve sekundy vstúpite do ponuky palubnej jednotky.
Zobrazí sa prvá úroveň ponuky: jazyk, počet náprav prívesu, hmotnosť, mýtne služby. Vodič môže nastavovať počet náprav prívesu a hmotnosť.
video:
Nákladné auto štartuje.
Rozprávanie:
Ak nie je daný príves, zvoľte ako počet náprav nulu. Ak je vozidlo pripojené k prívesu, zvoľte patričnú hodnotu.
Potvrďte OK rýchlym stlačením pravého tlačidla a signál potvrdí uloženie hodnoty.
Video:
Vidíme mýtnu jednotku.
Rozprávanie:
Keď prekročíme nemeckú hranicu, vidíme, že na palubnej jednotke sa začne zobrazovať nemecká mýtna doména, keď DE v označení znamená Nemecko a BAG miestneho poskytovateľa mýtnych služieb.
Na displeji si možno overiť skutočnú hmotnosť a počet náprav prívesu.
Zobrazuje sa celkový počet náprav ťahača plus prívesu.
Video:
Z kamiónu vidíme, ako prechádza pod dopravnou značkou, ktorá naznačuje, že sa blíži k holandským hraniciam.
Rozprávanie:
Teraz opúšťame Nemecko a vstupujeme do Holandska.
Video:
Znova vidíme zariadenie, ktorého tlačidlo zožltlo.
Rozprávanie:
Na displeji sa zobrazuje: nie je aktívna žiadna služba, použite miestneho poskytovateľa mýta. Dôvodom je, že pre Holandsko sa neposkytuje žiadna mýtna služba.
Sú dve situácie, keď sa farba ukazovateľa palubnej jednotky zmení na žltú.
Video:
Opäť vidíme zaparkované vozidlo, vodič vystupuje.
Titulky:
Služba nie je aktivovaná.
Rozprávanie:
Prvá z nich nastáva pri jazde v krajine, ktorú nemáte aktivovanú.
Na displeji palubnej jednotky sa zobrazí správa: služba nie je aktivovaná, spolu so žltou farbou ukazovateľa. V takom prípade sa obráťte na naše zákaznícke oddelenie.
Video:
V pravom hornom rohu môžete vidieť mapu Európy.
Rozprávanie:
Druhá situácia nastáva pri jazde v krajine, v ktorej palubná jednotka nezaznamenáva údaje na výpočet mýta.
Video:
Na mape žlté a zelené body označujú krajiny, v ktorých je služba už k dispozícii alebo bude čoskoro k dispozícii.
Rozprávanie:
Na displeji palubnej jednotky sa zobrazí správa: „Nie je k dispozícií žiadna služba. Využite miestneho poskytovateľa mýta“, spolu so žltou farbou ukazovateľa.
Jazdíte v oblasti, pre ktorú nie je dostupná služba EETS4U alebo jednotka nerozpoznáva oblasť ako mýtnu doménu, a preto neúčtuje žiadne mýto. Skontrolujte, či musíte na spoplatnenie mýta použiť ďalšie palubné zariadenie/zariadenie pre výber mýta iného poskytovateľa služieb.
Video:
Vodič nasadne späť do kamiónu a odchádza.
Titulky:
Radi vám poskytneme naše spoľahlivé mýtne riešenie...
… v ktorom si môžete pružne vybrať všetky mýtne služby, ktoré potrebujete.
Hudba:
V pozadí počujeme pozitívnu, energickú hudbu Shell
Konečný obrázok, titulok:
Toll4Europe
Viac informácií v časti Mýto
Firemní zákazníci
Pomocou palivovej karty vidíme príležitosť poskytovať firemným zákazníkom jednoduchší a bezpečnejší spôsob nákupu pohonných hmôt.
Belgické mýto
Systém belgického mýta je založený na satelitnej technológii a je spravovaný vo všetkých troch belgických regiónoch – Valónsku, Bruseli a Flámsku spoločnosťou Satellic.
Môže vás tiež zaujímať
Motoristi
Od veľkých cestovateľských destinácií po odborné informácie o vozidlách a všetko medzi tým - s nami ostávate informovaní.
Inovácie
Spôsob, akým využívame ľudskú vynaliezavosť, inovácie a technológie, aby sme sa dostali k väčšiemu množstvu čistejšej energie, ktorú budeme potrebovať v nadchádzajúcich desaťročiach.
Udržateľnosť
Udržateľnosť v spoločnosti Shell znamená dodávať energiu zodpovedným spôsobom tak, aby sme dokázali pokryť celosvetovo rastúce potreby.