Všeobecné pravidlá a podmienky programu Shell ClubSmart
1 Definície
Aplikácia
mobilná aplikácia Shell
Čerpacia stanica
čerpacia stanica pohonných látok prevádzkovaná pod značkou Shell
Člen
fyzická osoba, ktorá sa stala členom Programu
Doklad totožnosti
občiansky preukaz, cestovný pas, vodičský preukaz alebo iný podobný doklad vydaný v zahraničí
Karta
Shell ClubSmart karta
Občiansky zákonník
zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších právnych predpisov
Online účet
online účet Člena dostupný na Webovej stránke alebo prostredníctvom Aplikácie
Oznámenie
informácia dostupná na Čerpacích staniciach, Webovej stránke alebo Členovi inak oznámená o dôležitých skutočnostiach Programu
Personalizovaná ponuka
informácia adresovaná určitému Členovi alebo skupine Členov týkajúca sa výhod Programu, v ktorej sa najmä komunikuje výška koeficientu, rozsah tovarov a služieb, za ktoré sa pripisujú body, rozsah tovarov a služieb, na ktoré sa poskytujú zľavy, a výška zliav, a druhy odmien, ktoré sa uplatňujú vo vzťahu k tomuto Členovi alebo skupine Členov, a ktorá je oznamovaná tomuto Členovi alebo tejto skupine Členov predovšetkým elektronicky (napr. SMS, email), poštou alebo prostredníctvom Online účtu;
Personalizovaná ponuka je prispôsobená individuálnym preferenciám zisteným najmä analýzou predchádzajúcich nákupov, účasti na Programe a používania Webovej stránky určitého Člena alebo skupiny Členov (bližšie v článku 13 nižšie)
Podmienky
Všeobecné pravidlá a podmienky programu Shell ClubSmart
Ponuka
(a) Personalizovaná ponuka
(b) všeobecná informácia pre všetkých Členov týkajúca sa výhod Programu, v ktorej sa najmä komunikuje výška obratového koeficientu, rozsah tovarov a služieb, za ktoré sa pripisujú body, a druhy odmien, a ktorá je oznámená niektorým alebo všetkými z nasledovných spôsobov: elektronicky (napr. SMS, email, Aplikácia), poštou, oznamom na Čerpacích staniciach, Webovej stránke, v médiách alebo iným podobným spôsobom
Program
program Shell ClubSmart
Reklamácia
vytknutie vady podľa § 618 a nasl. Občianskeho zákonníka
Shell alebo spoločnosť Shell
SHELL Slovakia, s.r.o., so sídlom Einsteinova 23, 851 01 Bratislava, IČO: 31 361 081, DIČ: 2020315363, IČ DPH: SK 2020315363, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 6000/B
Webová stránka
webová stránka, ktorá je súčasťou webového sídla spoločnosti Shell dostupného na adrese www.shellsmart.com
Zmena
zmena Podmienok
2 Program
2.1 Program je určený zákazníkom Čerpacích staníc, ktorými sú fyzické osoby. Ak sa takýto zákazník stane Členom, patria mu výhody Programu, ktoré má právo využiť.
2.2 Tieto Podmienky upravujú najmä vznik a zánik členstva v Programe, jednotlivé druhy výhod Člena a spôsoby ich využitia alebo poskytovania.
3 Členstvo v Programe
3.1 Vznik členstva
3.1.1 Členom sa môže stať len fyzická osoba, ktorá dovŕšila 16. rok veku a ktorá nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
3.1.2 Členstvo v Programe vzniká registráciou do Online účtu na Webovej stránke alebo v Aplikácii, súčasťou ktorej je aj riadne vyplnenie vstupného formulára.
3.1.3 Vstupný formulár sa považuje za riadne vyplnený, ak sú v ňom pravdivo uvedené nasledovné údaje: meno, priezvisko, dátum narodenia a e-mailová adresa. Údaje o korešpondenčnej adrese, pohlaví a o telefónnom čísle sú vo vzťahu k vzniku členstva v Programe dobrovoľné, avšak v záujme riadneho plnenia všetkých záväzkov spoločnosti Shell a správnej a efektívnej komunikácie so spoločnosťou Shell odporúča sa ich poskytnúť. Údaje o telefónnom čísle a korešpondenčnej adrese sú nevyhnutné pre účely doručovania zásielkových odmien. Korešpondenčná adresa môže byť len adresa miesta nachádzajúceho sa na území Slovenska.
3.1.4 Zákazník vyjadrí a potvrdí svoj súhlas s Podmienkami kliknutím na príslušné políčko pri registrácii do Programu.
3.2 Skončenie členstva
3.2.1 Členstvo zaniká
a) dňom doručenia písomného oznámenia Člena, v ktorom uvedie, že končí členstvo v Programe; oznámenie Člen zašle Zákazníckemu centru;
b) dňom smrti člena alebo dňom, ktorý súd vo vyhlásení za mŕtveho určil ako deň smrti;
c) 31. 12. tretieho roka nasledujúceho po tom kalendárnom roku, v ktorom došlo k vykonaniu poslednej transakcie; transakciou sa rozumie pripísanie bodov alebo výmena bodov za odmenu;
d) dňom vylúčenia Člena z programu.
3.2.2 Člen, ktorý je užívateľom Aplikácie na mobilnom zariadení, môže svoje členstvo v Programe ukončiť aj tak, že v Aplikácii zvolí možnosť zrušiť svoj Online účet. Zrušením a vymazaním Online účtu v Aplikácii členstvo v Programe zaniká automaticky bez nutnosti vykonať akékoľvek ďalšie kroky. Momentom vyjadrenia súhlasu so zrušením Online účtu v Aplikácii Člen naďalej nie je oprávnený užívať žiadne výhody Programu. Spracovanie žiadosti o zrušenie Online účtu a ukončenie členstva v Programe však môže trvať po určitú dobu.
3.2.3 Spoločnosť Shell je oprávnená vylúčiť Člena z Programu, ak sa Člen dopustil protiprávneho konania v súvislosti s jeho členstvom v Programe alebo vo vzťahu k spoločnosti Shell, najmä
a) ak porušil práva k ochranným známkam používaným spoločnosťou Shell;
b) spôsobil spoločnosti Shell alebo inému Členovi škodu alebo inú ujmu;
c) získal výhodu v rozpore s Podmienkami;
d) umožnil inej osobe, aby získala výhodu v rozpore s Podmienkami.
V tomto prípade zaniká členstvo dňom rozhodnutia spoločnosti Shell o vylúčení, ktoré bude Členovi oznámené.
3.2.4 Zánikom členstva sa Karta tohto Člena stáva neplatnou. Člen stráca všetky práva člena a výhody s tým spojené, najmä nemá právo vymeniť nazbierané body za odmenu.
3.2.5 Spoločnosť Shell môže Kartu dočasne zablokovať v prípade, že prešetruje skutočnosti, ktoré by mohli viesť k vylúčeniu Člena z Programu, alebo z iných dôležitých dôvodov; v prípade blokácie Karty nie je Člen oprávnený využívať výhody Programu. Blokovanie Karty spoločnosť Shell Členovi oznámi.
4 Karta
4.1 Každý Člen môže dostať a používať len jednu platnú Kartu. Karta je neprenosná a je ju oprávnený použiť výlučne držiteľ karty. Karta je vlastníctvom spoločnosti Shell. Karta nie je platobná karta a ani iný podobný platobný prostriedok. Karta môže byť použitá len v súlade s Podmienkami.
4.2 Členovi bude digitálna Karta automaticky vygenerovaná pri vzniku členstva. Karta v digitálnej podobe je dostupná v Aplikácii. Pokiaľ sa Člen zaregistruje do Programu pomocou Webovej stránky bez prístupu do Aplikácie, je potrebné, aby si pridal digitálnu Kartu do svojej digitálnej peňaženky, ktorá mu umožní predloženie Karty a zbieranie bodov pri nákupoch na Čerpacích staniciach.
4.3 Spoločnosť Shell postupne upúšťa od vydávania plastových Kariet, ktoré tak budú dostupné na Čerpacích staniciach len do vyčerpania ich zásob. Spoločnosť Shell negarantuje dostupnosť plastovej Karty na ktorejkoľvek Čerpacej stanici. Pokiaľ však zákazník obdrží plastovú Kartu od obsluhy Čerpacej stanice, môže si ju po prihlásení do svojho Online účtu alebo pomocou Zákazníckeho centra priradiť k svojmu účtu; bez priradenia plastovej Karty k Online účtu je držiteľ kart y oprávnený body pomocou tejto Karty len zbierať, ale nie vymieňať za odmeny.
4.4 Držiteľ karty je povinný chrániť plastovú Kartu pred stratou, odcudzením alebo poškodením. Karta smie byť ponechaná len na mieste dostatočne zabezpečenom pred odcudzením, nikdy nie v opustenom vozidle. Vo vzťahu k elektronickému zariadeniu, prostredníctvom ktorého Člen používa digitálnu Kartu, platia tieto povinnosti obdobne.
4.5 Stratu alebo odcudzenie Karty je držiteľ karty povinný bezodkladne oznámiť Zákazníckemu centru (je nutné uviesť celé meno držiteľa karty, dátum narodenia, prípadne aj korešpondenčnú adresu alebo číslo Karty). To platí aj v prípade straty a odcudzenia elektronického zariadenia, prostredníctvom ktorého Člen používa digitálnu Kartu. Zákaznícke centrum v prípade poskytnutia všetkých nevyhnutných informácií odkazy spätne nepotvrdzuje. Akékoľvek operácie s Kartou vykonané po strate alebo odcudzení Karty nie sú platné s výnimkou prípadov, kedy dôjde k odpísaniu bodov z Karty ešte pred oznámením jej straty alebo odcudzenia. Spoločnosť Shell nie je v takomto prípade zodpovedná za neoprávnené použitie Karty v dôsledku oneskoreného oznámenia straty alebo odcudzenia Karty. Akúkoľvek škodu a zodpovednosť za odpísanie bodov zo stratenej alebo odcudzenej Karty znáša sám držiteľ karty. V prípade odcudzenia alebo straty Karty Člen môže byť dočasne (do priradenia novej Karty alebo obnovenia prístupu k svojmu účtu) obmedzený v možnosti využívať niektoré výhody Programu (najmä v možnosti vymeniť body za odmeny).
4.6 V prípade poškodenia plastovej Karty je držiteľ karty povinný postupovať rovnakým spôsobom ako v prípade straty alebo odcudzenia Karty s tým, že držiteľ karty z opatrnosti poškodenú Kartu znehodnotí prestrihnutím.
4.7 V prípade použitia Karty evidovanej v zozname Kariet, s ktorými nemožno realizovať žiadnu operáciu (tzv. Čierna listina), je obsluha Čerpacej stanice oprávnená plastovú Kartu zadržať a znehodnotiť.
5 Výhody Člena
5.1 Člen môže v rozsahu a za podmienok bližšie určených príslušnou Ponukou
a) zbierať body pri kúpe určitého tovaru alebo služieb poskytovaných spoločnosťou Shell alebo tretími osobami;
b) získať body v súvislosti s inou skutočnosťou;
c) využiť službu alebo získať iné plnenie poskytované spoločnosťou Shell alebo tretími osobami;
d) využiť zľavu pri kúpe určitého tovaru alebo služieb poskytovaných spoločnosťou Shell alebo tretími osobami;
e) získať odmenu výmenou za body;
f) získať odmenu sčasti výmenou za body a sčasti za doplatok.
5.2 Odmenou je najmä
a) tovar alebo služba poskytovaná spoločnosťou Shell;
b) poukážka na odber tovaru alebo služby poskytovanej tretími osobami;
c) zľava na tovar alebo službu poskytovanú spoločnosťou Shell;
d) zľava na tovar alebo službu poskytovanú tretími osobami.
5.3 Spoločnosť Shell informuje Členov o výhodách v Ponukách.
6 Zbieranie bodov
6.1 Nákup na Čerpacích staniciach
6.1.1 Body je možné začať zbierať ihneď po získaní Karty. Výhodu pripisovania bodov má každý držiteľ karty. Body sú zaznamenávané v centrálnej databáze bodov prostredníctvom Karty pri nákupe na Čerpacích staniciach na Slovensku a v Českej republike, pokiaľ nedôjde k Zmene. Postup zbierania bodov na Čerpacích staniciach mimo Slovenska môže podliehať aj podmienkam a pravidlám programu Shell ClubSmart platným v krajine, v ktorej sa daná Čerpacia stanica nachádza.
6.1.2 Body je možné začať zbierať aj bez registrácie Karty, avšak takto nazbierané body sa priebežne odpisujú. Odpísané z centrálnej databázy bodov budú vždy k 1. dňu kalendárneho mesiaca body staršie ako 3 kalendárne mesiace. Prvý raz budú body staršie ako 3 kalendárne mesiace odpísané držiteľom neregistrovaných Kariet k 1.8.2024.
6.1.3 Množstvo bodov, ktoré získa Člen, a spôsob, ako sa toto množstvo určí (koeficient), závisí od druhu tovaru a služby, za ktoré sa pri ich nákupe body pripisujú. V prípade palív je to vždy súčin objemového koeficientu a objemu palív, ktoré Člen nakúpil bez ohľadu na to, či mu bola z kúpnej ceny paliva poskytnutá zľava alebo nie. V prípade iného tovaru alebo služby je to buď súčin obratového koeficientu a obratu, ktorý Člen nákupom tovaru alebo služby urobil, alebo množstevného koeficientu a množstva tovaru a služby, ktorý Člen nakúpil. Obratom sa rozumie cena tovarov a služieb, ktorú Člen skutočne uhradí. Akákoľvek zľava poskytnutá Členovi nie je zahrnutá do obratu. Za nákup vybraných druhov tovarov alebo služieb môže byť množstvo pripisovaných bodov určené pevne; v tomto prípade sa spôsob určenia bodov pomocou objemového, obratového alebo množstevného koeficientu neuplatní.
6.1.4 Typ a výška koeficientu alebo pevne stanovené množstvo bodov a vymedzenie tovaru a služieb, za ktoré sa pripisujú body, sa uvádzajú v príslušnej Ponuke. Spoločnosť Shell je oprávnená zmeniť (a) výšku koeficientu alebo pevne stanovené množstvo bodov aj (b) rozsah tovarov a služieb, za ktoré sa pripisujú body. O uvedenej zmene budú Členovia informovaní vopred prostredníctvom aktuálnej Ponuky.
6.1.5 Spoločnosť Shell si vyhradzuje právo nepripisovať body pri nákupoch vybraných druhov tovaru a služieb, ktorými sú tabakové výrobky, liehoviny, osobitné peňažné čiastky viazané na obal tovaru (zálohy), mýtne služby (diaľničné známky), ceniny (napríklad poštové známky), MHD lístky, žreby a služby stávkového terminálu, tovar predávaný prostredníctvom samoobslužných predajných automatov, kupóny pre mobilné telefóny a telefónne karty a pod. Body ďalej nemusia byť pripísané pri nákupoch, ku ktorým dochádza na základe transakcie určitými platobnými prostriedkami odlišnými od bankových platobných kariet (napr. palivové karty Shell). Pripísanie bodov môže byť tiež obmedzené v prípade osobitných akcií organizovaných spoločnosťou Shell na podporu predaja tovaru a služieb. Členovia budú o všetkých ďalších obmedzeniach a zmenách obmedzení informovaní vopred prostredníctvom Ponúk alebo Oznámení.
6.1.6 Kartu je nutné predložiť personálu obsluhujúcemu registračnú pokladňu pred zaplatením za nákup. Neskoršie predloženie Karty neumožňuje pripísanie bodov. Člen, ktorý pri platení na Čerpacej stanici nemá alebo zabudol Kartu predložiť obsluhe, nemôže získať body ani po dodatočnom predložení účtenky.
6.1.7 Pripísanie bodov za nákup palív je možné do limitu 300 litrov palív Shell v priebehu jedného dňa, za nákup najviac 5-krát v priebehu jedného dňa. Maximálny počet získaných bodov v priebehu kalendárneho mesiaca je 21 000.
6.1.8 Každé pripísanie bodov za nákup na Čerpacej stanici musí byť kryté nákupom Člena.
6.1.9 V prípade poruchy systému Čerpacej stanice vystaví obsluha Členovi náhradný kupón zodpovedajúceho nákupu. Tieto body budú pripísané do 30 dní.
6.1.10 Aktuálny bodový stav každého držiteľa karty v centrálnej databáze bodov je možné kedykoľvek zistiť na Čerpacej stanici po predložení Karty personálu obsluhujúcemu pokladňu alebo po prihlásení do Online účtu; tento stav však nemusí obsahovať body pripísané za obdobie predchádzajúcich 24 hodín. Tento úkon nie je viazaný na nákup tovaru alebo služieb.
6.2 Získanie bodov inak
Získať body je možné aj pri nákupe tovaru a služieb mimo Čerpacej stanice, alebo ak dôjde k splneniu inej skutočnosti, všetko v rozsahu a za podmienok uvedených v Ponuke.
6.3 Prípady neuznania bodov
6.3.1 Body nebudú držiteľovi karty uznané v nasledovných prípadoch:
a) body neboli získané v súlade s Podmienkami;
b) body boli získané v rozpore so zákonom alebo dobrými mravmi;
c) body sa viažu na transakciu (napr. kúpu tovaru na Čerpacej stanici), ktorá bola z akéhokoľvek dôvodu zrušená, alebo bola poskytnutá náhrada iným spôsobom.
6.3.2 Pokiaľ držiteľ karty na požiadanie spoločnosti Shell nepreukáže oprávnenosť pripísania bodov pokladničným dokladom o nákupe tovaru alebo služieb vo výške zodpovedajúcej pripísaným bodom, spoločnosť Shell je oprávnená takéto body neuznať. Spoločnosť Shell však môže toto právo využiť len do 6 mesiacov od pripísania bodov.
7 Poskytnutie služby alebo iného plnenia
Členovi môže spoločnosť Shell poskytnúť možnosť využiť službu alebo získať iné plnenie poskytované spoločnosťou Shell alebo tretími osobami, ktorá bude podmienená členstvom v Programe prípadne ďalšími kvalifikačnými podmienkami. Uvedené možnosti a podmienky jej poskytnutia budú uvedené v príslušnej Ponuke.
8 Zľava
8.1 Spoločnosť Shell môže poskytnúť Členom zľavu
a) pri nákupe určitého tovaru alebo služby na Čerpacej stanici alebo
b) pri nákupe určitého tovaru alebo služby poskytovanej treťou osobou,
ktorej priznanie bude podmienené členstvom v Programe prípadne ďalšími kvalifikačnými podmienkami, avšak bez toho, aby nárok na túto zľavu vznikol výmenou bodov. Uvedená zľava a podmienky vzniku nároku na zľavu budú uvedené v príslušnej Ponuke.
8.2 Pokiaľ nebude v Oznámení uvedené inak, zľavu nemožno uplatniť pri platení platobnými prostriedkami odlišnými od bankových platobných kariet (napr. palivové karty Shell, DKV, CCS). Kombinácia zľavy s inou výhodou Programu alebo s iným plnením poskytovaným v rámci osobitných akcií organizovaných spoločnosťou Shell môže byť obmedzená; o tejto skutočnosti budú Členovia informovaní v Oznámení.
9 Odmeny
9.1 Všeobecne
9.1.1 O výmenu bodov za odmenu (ďalej len „výmena bodov“) môže požiadať iba ten držiteľ karty, ktorý sa stal Členom. Body sú spravidla na účet pripísané a vymeniť ich za odmenu je možné až po uplynutí 24 hodín od momentu vykonania transakcie, za ktorú Členovi vznikol nárok na pripísanie bodov. Člen stráca nárok na výmenu bodov vždy k 31.12. druhého roka nasledujúceho po tom kalendárnom roku, v ktorom mu boli pripísané. Pokiaľ však ide o body, ktoré boli pripísané na účet Člena do 31.12.2024 (vrátane), Člen stráca nárok na výmenu k 31.12. tretieho roka nasledujúceho po tom kalendárnom roku, v ktorom mu boli pripísané.
9.1.2 Body je možné vymeniť len za odmeny uvedené v aktuálne platnej Ponuke. Body nie je možné vymeniť za peniaze.
9.1.3 Aktuálna Ponuka obsahuje (a) popis odmeny, (b) informáciu, či je možné odmenu získať priamo na Čerpacej stanici alebo iným spôsobom, (c) bodovú hodnotu odmeny a (d) v prípade doplatkovej odmeny aj výšku doplatku v peniazoch. K odmene patrí len to príslušenstvo, ktoré je uvedené v Ponuke.
9.1.4 Odmeny sú k dispozícii počas doby platnosti príslušnej Ponuky alebo do vyčerpania alebo vypredania zásob, pokiaľ k nim dôjde skôr. Spoločnosť Shell si vyhradzuje právo náhrady odmeny, ktorá nie je k dispozícii v danom období, najmä z dôvodu vyčerpania (vypredania) zásob, alebo zásahu vyššej moci. Spoločnosť Shell si vyhradzuje právo niektorú odmenu stiahnuť trvalo alebo dočasne z Ponuky. Informácie o tomto kroku budú uvedené v Oznámení.
9.1.5 Pokiaľ je odmenou poukážka na poskytnutie tovaru alebo služby, je táto použiteľná do dátumu, ktorý je uvedený v príslušnej Ponuke, Členovi oznámený najneskôr pri doručení poukážky, prípadne na poukážke vyznačený, ak sa poukážka poskytuje v listinnej forme. Ak takýto dátum nie je na poukážke vyznačený, platnosť poukážky nie je časovo obmedzená.
9.2 Žiadosť o poskytnutie odmeny
9.2.1 O odmenu môže Člen požiadať len na Čerpacej stanici na Slovensku. Člen v takomto prípade predloží obsluhe Čerpacej stanice svoju Kartu, uvedie názov odmeny a prípadne ju aj popíše. Obsluha Čerpacej stanice odpíše zodpovedajúce množstvo bodov patriacich Členovi a evidovaných v centrálnej databáze bodov. V prípade, že sa poskytuje odmena v hodnote najmenej 900 bodov a obsluha Čerpacej stanice má pochybnosti o totožnosti Člena, môže požiadať tohto Člena o predloženie Dokladu totožnosti k nahliadnutiu za účelom overenia jeho totožnosti.
9.2.2 O zásielkové odmeny môže Člen požiadať prostredníctvom Online účtu na Webovej stránke alebo v Aplikácii.
9.3 Odmeny, ktoré je možné odobrať na Čerpacích staniciach na Slovensku
9.3.1 Člen môže dostať na Čerpacej stanici len tovar alebo službu, ktoré sú na nej aktuálne k dispozícii.
9.3.2 Prevzatie tovaru alebo poskytnutie služby Člen potvrdí podpisom na účtenke z terminálu, ktorý sa musí zhodovať s podpisom na Karte. Člen je povinný účtenku odovzdať obsluhe Čerpacej stanice.
9.3.3 Na Čerpacej stanici si môže Člen vybrať najviac štyri kusy tovaru denne; spoločnosť Shell môže rozhodnúť, že Člen si vyberie aj viac kusov tovaru v ten istý deň.
9.3.4 Člen je povinný si skontrolovať prebratý tovar priamo na Čerpacej stanici. Neskoršie Reklamácie budú uznané, len ak budú uplatnené v súlade s právnou úpravou zodpovednosti obchodníka za vady. Potom bude postupované v súlade s týmito Podmienkami a platnými právnymi predpismi.
9.4 Zásielkové odmeny
9.4.1 Tovar je Členovi doručený spravidla do jedného mesiaca po odpísaní bodov z jeho účtu. Pokiaľ pre prechodný nedostatok tovaru na sklade alebo z iných vážnych dôvodov nebude možné tovar dodať do jedného mesiaca, spoločnosť Shell oznámi túto skutočnosť Členovi a zabezpečí dodanie tovaru hneď, ako to bude možné. Tovar doručuje pošta alebo iný poskytovateľ poštových alebo obdobných služieb (ďalej len „pošta“) na aktuálnu korešpondenčnú adresu a pri doručovaní Člena kontaktuje pomocou telefónneho čísla, ktoré Člen poskytol spoločnosti Shell. Za predĺženie dodacej lehoty spôsobenej nesprávne uvedenou adresou alebo oneskoreným informovaním o zmene adresy spoločnosť Shell nezodpovedá. Spoločnosť Shell tiež nezodpovedá za predĺženie dodacej lehoty spôsobenej nesprávnym doručovaním poštou. Spoločnosť Shell nie je v omeškaní s dodaním zásielkovej odmeny, ak Člen spoločnosti Shell neposkytol telefónne číslo pre účely dodania zásielkovej odmeny.
9.4.2 Pri odpísaní bodov Člen dostane potvrdenie o tejto transakcii. Člen je povinný uschovať si potvrdenie do momentu doručenia tovaru. Pri prevzatí tovaru je Člen povinný potvrdiť prevzatie zásielkovej odmeny doručovanej poštou, ak na to bude vyzvaný.
9.4.3 Ak si tovar zaslaný poštou Člen neprevezme do termínu uvedeného na oznámení o uložení zásielky na príslušnej pobočke pošty, bude mu tovar na požiadanie opätovne zaslaný; spoločnosť Shell je v tomto prípade oprávnená vyzvať Člena na úhradu poštovných nákladov. Tovar mu bude opätovne zaslaný, ak o to požiada do 30 dní odo dňa, kedy uplynula lehota na prevzatie pôvodnej zásielky na pošte.
9.4.4 V prípade, že si Člen neprevezme tovar, spoločnosť Shell neposkytne náhradu bodov za neprevzatú zásielkovú odmenu ani žiadnu inú kompenzáciu.
9.5 Niektoré ustanovenia o doplatkovej odmene
Výška peňažného doplatku je uvedená v Ponuke. Člen zaplatí doplatok pri prevzatí doplatkovej odmeny na Čerpacej stanici. V prípade zásielkových odmien, ktoré je možné objednať v Online účte na Webovej stránke alebo v Aplikácii sa doplatok uhrádza vopred spolu s odoslaním objednávky prostredníctvom Online účtu. Spoločnosť Shell môže spôsob platby umožniť aj následne, pri preberaní doplatkovej odmeny od pošty alebo inej osoby, ktorá doručuje doplatkovú odmenu; pred odoslaním objednávky bude Člen na dostupný spôsob platby upozornený.
9.6 Poukážky
9.6.1 Člen môže výmenou za body získať poukážku na odber tovaru alebo služby poskytovanej treťou osobou. V zmysle príslušnej Ponuky môže Člen o poukážku výmenou za body požiadať prostredníctvom Online účtu. Poukážky na tovar vybraných značiek (napríklad Philips, Tescoma, Kärcher alebo iné podľa aktuálnej Ponuky) je možné uplatniť len prostredníctvom webovej stránky www.clubsmart-eshop.sk; odkaz na túto webovú stránku, prostredníctvom ktorej je možné tovar objednať, bude Členovi zaslaný v e-maile spolu s poukážkou na odber tovaru.
9.6.2 Pokiaľ Člen požiada o výmenu prostredníctvom Online účtu, poukážka mu bude doručená v elektronickej podobe e-mailom.
9.6.3 Osoba poskytujúca tovar alebo službu môže požadovať od Člena okrem predloženia poukážky vydanej spoločnosťou Shell aj predloženie Dokladu totožnosti za účelom overenia totožnosti Člena ako osoby oprávnenej z poukážky.
9.6.4 Poskytnutie tovaru alebo služby treťou osobou sa spravuje podmienkami tejto tretej osoby. Člen berie na vedomie, že webovú stránku www.clubsmart-eshop.sk prevádzkuje tretia osoba a dodacie podmienky a ďalšie informácie vrátane údajov o možnostiach úhrady peňažného doplatku, preprave tovaru a nákladoch na doručenie tovaru sú dostupné na www.clubsmart-eshop.sk.
9.7 Zľava za body na Čerpacej stanici
9.7.1 Člen môže vymeniť 100 bodov za zľavu vo výške 50 centov. Táto sa mu odpočíta od ceny nákupu za palivá a iný tovar alebo služby s výnimkou liehovín, tabakových výrobkov, mýtnych služieb a iných podobných poplatkov, cenín (napr. poštových známok), MHD lístkov, tovaru predávaného prostredníctvom samoobslužných automatov, žrebov a služieb stávkových terminálov, služieb predplatených platieb, kupónov pre mobilné telefóny, telefónnych kariet a zálohov z vratných obalov. Výška zľavy získanej výmenou za body môže predstavovať maximálne 90 % z ceny nákupu. V prípade, ak Člen uplatní zľavu za body na nákup paliva a súčasne iného tovaru alebo služby, zľava sa prednostne poskytne z ceny paliva.
9.7.2 Zľavu za body nemožno uplatniť pri platení platobnými prostriedkami odlišnými od bankových platobných kariet (napr. palivové karty Shell, DKV, CCS). Kombinácia zľavy za body s inou výhodou Programu alebo s inou zľavou alebo iným plnením poskytovaným v rámci osobitných akcií organizovaných spoločnosťou Shell môže byť obmedzená; o tejto skutočnosti budú Členovia informovaní v Oznámení.
9.7.3 Uplatnenie zľavy musí Člen nahlásiť obsluhe Čerpacej stanice ešte pred platením. Obsluha odpočíta stanovený počet bodov vymenených za zľavu z ceny tovaru alebo služby. Výslednú čiastku po zohľadnení zľavy Člen zaplatí.
9.7.4 V prípade zmeny výšky zľavy za body alebo inej podmienky jej čerpania, spoločnosť Shell vykoná Zmenu najmenej jeden mesiac pred jej účinnosťou; to neplatí, ak spoločnosť Shell ponúkne osobitnú akciu na zľavu, ktorá bude pre Členov výhodnejšia oproti zľave za body podľa bodu 9.7.1 týchto Podmienok.
9.8 Reklamácie vád odmeny - tovaru
9.8.1 Odmena má vady, najmä ak nie je v súlade s dohodnutými alebo všeobecnými požiadavkami. Vadnou je napríklad odmena, ktorá nezodpovedá opisu, druhu, množstvu alebo kvalite podľa aktuálnej Ponuky, je nefunkčná, dodaná bez príslušenstva, nie je schopná zachovať si bežnú životnosť.
9.8.2 Spoločnosť Shell zodpovedá len za vadu, ktorú mala odmena už v čase jej dodania Členovi a ktorá sa prejavila do dvoch rokov od dodania. Ak sa vada prejaví v tejto dobe, predpokladá sa, že existovala už v čase dodania. Spoločnosť Shell však nezodpovedá za takúto vadu, ak preukáže,
a) že odmena v čase dodania nemala vadu, ktorú Člen vytkol,
b) alebo ak je predpoklad o dodaní vadnej odmeny nezlučiteľný s povahou odmeny alebo vady; pôjde najmä o prípady, keď je vada spôsobená po dodaní odmeny pôsobením vonkajších vplyvov alebo nesprávnym používaním.
9.8.3 Ak ide o vadnú zásielkovú odmenu, je možné ju zaslať na adresu partnera spoločnosti Shell, ktorá zabezpečuje zasielanie zásielkových odmien a ktorá ho Členovi zaslala (ďalej len „doručovacia spoločnosť“). Vadnú odmenu získanú na Čerpacej stanici, môže Člen odovzdať na tej Čerpacej stanici, na ktorej ju dostal, prípadne aj na inej Čerpacej stanici alebo poštovou zásielkou adresovanou na sídlo Shell..
9.8.4 Člen je povinný vytknúť vadu do 2 mesiacov od jej zistenia, najneskôr v lehote uvedenej v bode 9.8.2. V prípade porušenia tejto povinnosti Člen nemôže úspešne uplatniť práva zo zodpovednosti za vady vymenované nižšie.
9.8.5 Ak ide o vadu, za ktorú zodpovedá spoločnosť Shell, Člen má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci, ibaže by ním zvolený spôsob odstránenia vady nebol možný alebo by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil spoločnosti Shell neprimerané náklady. Opravenú alebo novú odmenu zašle Členovi spoločnosť Shell alebo doručovacia spoločnosť v primeranej lehote, najneskôr však do 30 dní od prevzatia reklamovanej odmeny; dlhšia lehota na odstránenie vady musí byť odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý spoločnosť Shell nemôže ovplyvniť.
9.8.6 Ak spoločnosť Shell odmenu neopraví ani nevymení alebo využije právo odmietnuť opravu či výmenu, odmena má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci, ide o vadu závažnej povahy, alebo ak je zrejmé, že vada nebude neodstránená v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Člena, Shell na požiadanie Člena
a) poskytne zľavu z doplatku (ak ide o doplatkovú odmenu), alebo
b) vrátiť časť bodov zodpovedajúcich vade, alebo
c) vymení vadnú odmenu za body a pri doplatkovej odmene aj za zaplatený doplatok.
Spoločnosť Shell Členovi poskytne zľavu z doplatku alebo vráti body a pri doplatkovej odmene aj zaplatený doplatok do 14 dní odo dňa odovzdania odmeny na Čerpacej stanici, alebo po preukázaní, že Člen odmenu zaslal doručovacej spoločnosti.
9.8.7 Na vybrané odmeny môže byť v súlade s § 626 Občianskeho zákonníka poskytnutá tzv. spotrebiteľská záruka. V takom prípade má Člen právo požadovať plnenie zo spotrebiteľskej záruky od toho, kto takúto záruku poskytol, a za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase objednania odmeny. Práva Člena zo zodpovednosti za vady podľa § 621 Občianskeho zákonníka nie sú takouto spotrebiteľskou zárukou dotknuté.
9.8.8 Práva a povinnosti Člena a spoločnosti Shell zo zodpovednosti za vady neupravené v týchto Podmienkach sa ďalej spravujú § 618 a nasledovnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka. Ustanovenia o zodpovednosti spoločnosti Shell za vady odmien, ktoré boli Členovi dodané do 30.6.2024, sa spravujú Podmienkami účinnými do 1.7.2024. Podmienky a spôsob Reklamácie sú podrobnejšie upravené v Reklamačnom poriadku, ktorý je umiestnený na každej Čerpacej stanici nachádzajúcej sa v Slovenskej republike.
9.9 Reklamácie vád iných odmien ako tovaru
9.9.1 Spoločnosť Shell sa v prípade niektorých služieb, plnení, práv a iných majetkových hodnôt, ktoré poskytujú zmluvní partneri na to oprávnení, zaviazala ich poskytnutie len obstarať a tieto uhradiť. Vzťah medzi Členom a zmluvným partnerom, predmetom ktorého je plnenie takejto odmeny, sa riadi zmluvou medzi nimi. Z tohto dôvodu všetky reklamácie a uplatňovanie práv z porušenia povinností zmluvných partnerov musí Člen uplatňovať priamo u zmluvného partnera.
9.10 Právo na odstúpenie od zmluvy
9.10.1 V prípade, že sa Člen po prevzatí zásielkovej odmeny rozhodne túto odmenu vrátiť (napr. z dôvodu, že nespĺňa jeho očakávania), môže tak v súlade s § 19 a nasl. zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 108/2024 Z. z.“). V tomto prípade Člen zašle spoločnosti Shell (napríklad e-mailom) jednoznačné vyhlásenie, ktoré vyjadruje vôľu Člena uplatniť si právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie odmeny), a to najneskôr do 14 dní po prevzatí odmeny. Lehota na odstúpenie od zmluvy je dodržaná, ak Člen zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie. Odmenu môže Člen zaslať späť na vlastné náklady na adresu doručovacej spoločnosti, ktorá mu odmenu doručila, alebo odovzdať spoločnosti Shell, a to najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy. Člen je povinný dbať na to, aby zásielková odmena nebola poškodená a bola vrátená v originálnom balení vrátane dodaného príslušenstva. Po prevzatí vrátenej odmeny doručovacou spoločnosťou alebo spoločnosťou Shell má Člen nárok na vrátenie bodov a v prípade doplatkovej odmeny okrem toho aj nárok na vrátenie doplatku.
9.10.2 Ak chce Člen odstúpiť od zmluvy, t. j. vrátiť odmenu podľa predchádzajúceho bodu, môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je prílohou týchto Podmienok.
9.10.3 V prípade vrátenia zásielkovej odmeny Člen zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
9.10.4 Člen nie je oprávnený zásielkovú odmenu vrátiť najmä v prípade, ak ide (a) o tovar uzavretý v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený, alebo (b) o tovar vyrobený podľa špecifikácií Člena či vyrobený na mieru. Ďalšie výnimky z práva odstúpiť od zmluvy sú upravené v § 19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z.
10 Online účet
10.1 Online účet umožňuje Členom (a) kontrolovať históriu transakcií (t. j. zisťovať stav pripísaných bodov a históriu uplatnených odmien), (b) vykonávať správu Karty (t.j. nahlasovať poškodenú, stratenú alebo odcudzenú Kartu), (c) prehliadať Personalizované ponuky, (d) žiadať o poskytnutie zásielkovej odmeny a poukážky a sledovať stav vybavenia žiadostí a (e) vykonávať zmeny osobných údajov.
10.2 Každý držiteľ karty je oprávnený registrovať sa do Online účtu len raz. Pre používanie Online účtu je držiteľ karty povinný vykonať registráciu a postupovať podľa pokynov zverejnených vo formulári dostupnom na Webovej stránke alebo v Aplikácii. Z bezpečnostných dôvodov bude Online účet po vykonaní niekoľkonásobných neúspešných pokusov o prihlásenie na 24 hodín zablokovaný.
10.3 Držiteľ karty je povinný heslo na prihlásenie do Online účtu utajovať a neumožniť, aby sa stalo známe tretím osobám, heslo nesmie byť žiadnym spôsobom vyznačené na samotnej Karte a ani na inom mieste napísané či vytlačené. Držiteľ karty je zodpovedný za škodu a sám znáša škodu spôsobenú používaním Online účtu inou osobou, ktorá má prístup k Online účtu použitím hesla alebo iných bezpečnostných prvkov, ktoré ste si Držiteľ karty zvolil alebo mu boli pridelené, pokiaľ ich tretia osoba získala v dôsledku zavineného porušenia povinností Držiteľa karty. Držiteľ karty je zodpovedný za škodu spôsobenú spoločnosti Shell alebo tretím osobám neoprávneným používaním hesla, ktorá vznikla v dôsledku nesplnenia povinnosti dodržiavať mlčanlivosť ohľadom hesla. Pre vyšší stupeň zabezpečenia prístupu k Online účtu má Člen možnosť využiť tzv. dvojfázové overenie, pri ktorom mu bude za účelom prihlásenia sa do účtu zaslaný autorizačný kód na ním uvedené telefónne číslo; jedno telefónne číslo nemožno využiť na prihlásenie sa do viacerých účtov. Povinnosti Člena upravené v tomto bode platia primerane aj na nakladanie s autorizačným kódom a mobilným zariadením, na ktoré mu bude zaslaný.
10.4 Spoločnosť Shell je oprávnená z akéhokoľvek dôvodu a kedykoľvek (a) zmeniť formát Online účtu, (b) upraviť obsah, vzhľad a technickú štruktúru Online účtu alebo (c) dočasne zastaviť používanie Online účtu z dôvodu údržby, opravy alebo zlepšenia. Spoločnosť Shell je oprávnená zrušiť Online účet z dôvodov, pre ktoré je oprávnená vylúčiť Člena z Programu podľa bodu 3.2.3; ustanovenia o obmedzení alebo zrušení prístupu k Online účtu v Aplikácii podľa osobitných podmienok používania Aplikácie týmto nie sú dotknuté.
11 Služby Zákazníckeho centra
11.1 Zákaznícke centrum zabezpečuje formou online chatu (služba výmeny textových správ v reálnom čase)a e-mailového kontaktu so zákazníkmi nasledovné služby: poskytovanie informácií o Programe a ostatných službách siete Čerpacích staníc, informovanie o registrácii Karty, riešenie prevádzkových problémov Členov (najmä strata, odcudzenie, poškodenie karty, reklamácie odmien, vrátenie zásielkových odmien), prijímanie sťažností, podnetov a pripomienok Členov a vybavovanie žiadostí o výmenu bodov za odmeny.
11.2 Operátori sú zákazníkom k dispozícii v pracovné dni od 8:00 do 16:45 hod. prostredníctvom online chatu. Zákazníci môžu Zákaznícke centrum kontaktovať aj na e-mailovej adrese: smartklub.sk@shell.com alebo pomocou online kontaktného formuláru; v tomto prípade bude Člen po zadaní požiadavky alebo otázky spätne kontaktovaný emailom. Online chat a kontaktný formulár možno nájsť na Webovej stránke v sekcii „Kontaktuje nás“ na adrese https://www.clubsmart.shell.sk/contact-us. Online chat je dostupný aj v Aplikácii.
11.3 Ak nie je možné Zákaznícke centrum kontaktovať niektorým z vyššie uvedených spôsobov, Člen sa môže na spoločnosť Shell obrátiť doručením listinnej zásielky na adresu sídla spoločnosti.
12 Alternatívne riešenie sporov
Každý držiteľ Karty alebo Člen, ktorý sa domnieva, že spoločnosť Shell porušila jeho spotrebiteľské práva, v súlade so zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov má právo za účelom ochrany jeho spotrebiteľských práv obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorým je v Slovenskej republike Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27. Držiteľ Karty alebo Člen je oprávnený podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov, ak spoločnosť Shell (a) odpovedala zamietavo, alebo (b) vôbec neodpovedala ani do 30 dní odo dňa odoslania na jeho žiadosť o nápravu odoslanú z dôvodu, že držiteľ Karty alebo Člen nebol spokojný so spôsobom, akým spoločnosť Shell vybavila jeho reklamáciu (vznikol spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady), alebo pretože sa domnieval, že spoločnosť Shell porušila iné jeho práva.
Zoznam subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov je dostupný na stránkach Ministerstva hospodárstva SR na adrese https://www.mhsr.sk/ v časti Obchod - Ochrana spotrebiteľa, podčasti Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov.
13 Informácie o ochrane osobných údajov
13.1 Spoločnosť Shell je na základe článku 6 ods. 1. písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „Nariadenie“) oprávnená spracúvať bežné osobné údaje Člena uvedené vo formulári vyplnenom pri registrácii do Programu vrátane údaju o dátume vzniku členstva a informácie, či bola registrácia do Programu vykonaná prostredníctvom Webovej stránky alebo Aplikácie, ako aj údaje o Členom vykonaných nákupoch a uplatnených odmenách, ktoré spoločnosť Shell získa počas jeho členstva v Programe, a to na účel prevádzkovania Programu, t. j. poskytovania odmien a plnenia iných záväzkov alebo uplatňovania práv vyplývajúcich spoločnosti Shell z Programu a s tým spojenú komunikáciu s Členom.
Poskytnutie nasledovných osobných údajov je povinné a nevyhnutné pre vznik členstva: meno a priezvisko, dátum narodenia (deň, mesiac a rok), korešpondenčná adresa (ulica, číslo súpisné/číslo orientačné, mesto, PSČ) a e-mailová adresa. Poskytnutie osobných údajov podľa predchádzajúcej vety je zmluvnou požiadavkou; pokiaľ všetky tieto údaje nebudú vo vstupnom formulári pravdivo uvedené, dotknutej osobe členstvo v Programe nevznikne.
Poskytnutie údaju o pohlaví je dobrovoľné, ak ho však Člen spoločnosti Shell poskytne, bude spracúvaný na základe článku 6 ods. 1. písm. b) Nariadenia za účelom správnej a efektívnej komunikácie s Členom súvisiacej s prevádzkou Programu (za účelom správnej formy oslovenia Člena). Neposkytnutie údaju o pohlaví nebude mať vo vzťahu k členstvu pre Člena žiadne dôsledky.
Poskytnutie osobného údaju, ktorým je telefónne číslo, je nevyhnutné za účelom doručovania zásielkových odmien a pre prípad, ak si Člen zvolí funkciu dvojfázového overovania prístupu k svojmu Online účtu; tento osobný údaj bude spracúvaný na základe článku 6 ods. 1. písm. b) Nariadenia pre účely splnenia záväzku spoločnosti Shell doručiť objednanú zásielkovú odmenu, za účelom zabezpečenia Online účtu pred zneužitím a za účelom správnej a efektívnej komunikácie s Členom súvisiacej s prevádzkou Programu. Neposkytnutie tohto údaju bude mať za následok nemožnosť doručiť Členovi zásielkovú odmenu, resp. znefunkčnenie posilnenia ochrany Online účtu pred zneužitím.
13.2 Pokiaľ na to Člen udelil podľa článku 6 ods. 1. písm. a) Nariadenia svoj súhlas zakliknutím príslušného políčka v elektronickom formulári počas registrácie do Programu, alebo na to udelil svoj výslovný súhlas kedykoľvek po vzniku členstva, spoločnosť Shell je oprávnená
(i) spracúvať
(a) jeho osobné údaje podľa vstupného formulára,
(b) údaje o ním vykonaných nákupoch (vrátane údajov o nakúpených produktoch, hodnote, čase a mieste jednotlivých nákupov a použitom spôsobe platby),
(c) údaje o ním uplatnených odmenách (vrátane údajov o charaktere a počte uplatnených odmien, počte bodov vymenených za bonusy, periodicite a čase výmeny bodov za odmeny a zvolenom spôsobe doručenia odmeny),
(d) údaje o spôsobe a mieste uplatnenia ponúk na zľavnené nákupy,
(e) údaje o používaní Webovej stránky a Aplikácie (vrátane údajov o webových linkách/prepojeniach, ktoré zvolil, počte prihlásení sa na svoj užívateľský profil, jeho polohe získanej na základe IP adresy alebo používania Aplikácie a údajov o tom, ako reaguje na e-maily spoločnosti Shell),
(f) údaje o jeho účasti na promočných akciách organizovaných spoločnosťou Shell, ako aj
(g) údaje o jeho odpovediach na otázky položené v rôznych prieskumoch spoločnosti Shell
na účel priameho marketingu - zasielania Personalizovaných ponúk členovi založených na jeho predchádzajúcich nákupoch a používaní Webovej stránky a Aplikácie a
(ii) zasielať tomuto Členovi elektronickou poštou, vrátane služby krátkych správ a oznámení zobrazovaných v Aplikácii, takéto Personalizované ponuky.
Člen udeľuje tento súhlas dobrovoľne a na dobu neurčitú s tým, že ho môže kedykoľvek odvolať buď zaslaním písomného oznámenia poštou na adresu sídla spoločnosti Shell alebo prostredníctvom Zákazníckeho centra.
Udelením súhlasu Člen zároveň súhlasí aj
(a) so spracúvaním jeho osobných údajov podľa vstupného formulára na účel zasielania reklamy a inej podobnej komunikácie všeobecného charakteru a
(b) so zasielaním takejto všeobecnej reklamy a komunikácie elektronickou poštou, pomocou služby krátkych správ a oznámení zobrazovaných v Aplikácii.
Odvolanie súhlasu udeleného Členom nebude mať vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov Člena pred odvolaním súhlasu.
13.3 Spoločnosť Shell poskytne v prípade potreby a v rozsahu nevyhnutnom pre prevádzkovanie Programu osobné údaje Členov príjemcom, ktorí sú tretími osobami (ďalej len „Príjemcovia“). Príjemcom sa pre účely poskytnutia osobných údajov rozumejú i oprávnení zamestnanci spoločnosti Shell a Príjemcov, ktorí prichádzajú v rámci svojho pracovnoprávneho alebo obdobného vzťahu do kontaktu s osobnými údajmi Členov. Keďže niektorí z Príjemcov sa nachádzajú v tretích krajinách, ktoré nezaručujú primeranú úroveň ochrany osobných údajov, dochádza k prenosom osobných údajov do týchto krajín. V týchto prípadoch však spoločnosť Shell Členom poskytuje primerané záruky. Kategórie Príjemcov a primerané záruky, ktoré poskytuje spoločnosť Shell pri prenose osobných údajov do tretích krajín, ktoré nezaručujú primeranú úroveň ochrany, sú uvedené v Zásadách ochrany osobných údajov dostupných na Webovej stránke.
13.4 Spoločnosť Shell je zodpovedná za dodržiavanie zásad spracúvania osobných údajov podľa článku 5 ods. 1. Nariadenia. Každá osoba je však povinná spoločnosti Shell uvádzať len správne a pravdivé osobné údaje.
13.5 Každý Člen je povinný bezodkladne informovať Zákaznícke centrum o zmene údajov poskytnutých vo vstupnom formulári (zmena mena alebo priezviska, korešpondenčnej adresy, kontaktného telefónneho čísla a pod.) alebo tieto údaje sám zmeniť vo svojom Online účte.
13.6 Informácia o tom, ako dlho spoločnosť Shell uchováva osobné údaje Členov týkajúce sa členstva v Programe a vykonaných finančných transakcií, je dostupná v Zásadách ochrany osobných údajov dostupných na Webovej stránke.
13.7 Člen má ako osoba, osobné údaje o ktorej sú spracúvané spoločnosťou Shell, práva dotknutej osoby uvedené v článku 15 a nasl. Nariadenia a právo podať sťažnosť dozornému orgánu. Detailný výpočet týchto práv a ďalšie informácie o práve podať sťažnosť dozornému orgánu sú uvedené v Zásadách ochrany osobných údajov dostupných na Webovej stránke. Uvedené práva môže Člen uplatniť písomne listom doručeným na adresu sídla spoločnosti Shell alebo prostredníctvom Zákazníckeho centra. Člen sa môže s otázkou, sťažnosťou alebo inou požiadavkou obrátiť aj na zodpovednú osobu. Kontaktné údaje zodpovednej osoby sú zverejnené v Zásadách ochrany osobných údajov dostupných na Webovej stránke.
13.8 Pokiaľ sa súhlas so spracúvaním osobných údajov je Členom udelený ústne, Člen berie na vedomie, že spoločnosť Shell alebo jej sprostredkovatelia sú oprávnení vyhotoviť zvukový záznam telefonického rozhovoru.
14 Všeobecné ustanovenia
14.1 Členstvo v Programe a práva s ním spojené sú neprevoditeľné a zanikajú najneskôr smrťou Člena, preto členstvo a práva s ním spojené nemôžu byť predmetom dedenia. Body nepredstavujú platobné prostriedky, sú tiež neprevoditeľné a nie sú predmetom dedenia.
14.2 Spoločnosť Shell si vyhradzuje právo meniť Podmienky prostredníctvom Zmeny. Zmena sa môže vykonať oznámením o zmenených ustanoveniach alebo vydaním nového znenia Podmienok. Zmena sa zverejní na Čerpacích staniciach alebo na Webovej stránke. Shell má právo oznámiť Zmeny aj iným spôsobom. Zmena je účinná dňom, ktorý je v nej uvedený.
14.3 Program pripravila spoločnosť Shell s dlhodobým zámerom. Spoločnosť Shell si však vyhradzuje právo skončiť Program. Dátum skončenia prevádzkovania Programu sa vyhlási prostredníctvom Oznámenia na všetkých Čerpacích staniciach na Slovensku, minimálne jeden mesiac vopred. Po tomto dátume nebudú ďalej prideľované body. Za body nazbierané do dátumu skončenia prevádzkovania ClubSmart bude možné získať odmenu v priebehu dvoch mesiacov po tomto dátume. Realizácia Programu podľa vyššie uvedených podmienok sa bude uskutočňovať v súlade s Oznámením.
14.4 Podmienky platia pre Členov, ktorých Karty sú registrované a vydané na Slovensku. Podmienky prevádzky programu Shell ClubSmart v zahraničí sa riadia predpismi miestnych spoločností Shell, prípadne ich zmluvných partnerov.
14.5 Program bol do 11.9.2011 prevádzkovaný spoločnosťou Shell pod názvom “SMART klub“. Členovia SMART klubu sú od 12.9.2011 členmi Programu a SMART karty vydané členom SMART klubu sa považujú za Karty.
14.6 Toto znenie Podmienok nadobúda účinnosť dňa 01. 09. 2025
Príloha:
Formulár na odstúpenie od zmluvy/vrátanie zásielkovej odmeny
ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU (VRÁTENIE ZÁSIELKOVEJ ODMENY)
v zmysle § 19 a nasl. zákona č. 10/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Nižšie podpísaný člen vernostného programu Shell ClubSmart,
Meno a priezvisko: ....................................................................
Doručovacia adresa: ....................................................................
Číslo Shell ClubSmart karty: ....................................................................
týmto oznamujem spoločnosti SHELL Slovakia, s.r.o., so sídlom Einsteinova 23, 851 01 Bratislava (emailová adresa: smartklub.sk@shell.com), že mám záujem o vrátenie nasledujúcej odmeny:
Kód a názov tovaru: ....................................................................
Číslo dodacieho listu/dátum dodania tovaru: ....................................................................
Číslo bankového účtu pre vrátenie peňazí ....................................................................
Dátum ....................................................................
Podpis člena
(ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ....................................................................